Maaik goes Finternational!

IAC Cruise en Sea Battle; Feesten op open zee

Het stond al sinds een van de eerste weken sinds m'n aankomst hier op het programma. De beruchte IAC Cruise en de Sea battle. De IAC Cruise was een cruise van 24uur van Turku naar Stockholm en weer terug met maar 1 doel; Feesten. Voor de meesten was het tweede doel tax-free alcohol inslaan, maar ik had nog een voorraad uit Rusland... De Sea Battle was een meerdaagse cruise waarbij feesten, sightseeing en tax-free alcohol inkopen gecombineerd werd. Voor het sightseeing gedeelte stonden Tallinn en Stockholm op het programma.

Over de IAC cruise valt niet zo heel veel te vertellen, behalve dat er goed gefeest werd. Leuke discotheek op de boot en de drankjes waren goed te betalen. Het feest kwam helaas vrij laat op gang in de discotheek. Dit kwam omdat iedereen een beetje bij z'n hut bleef plakken en daar kleine feestjes gaande waren met tax-free ingekochte biertjes en andere alcoholische dranken. Maar toen het feest eenmaal op gang kwam, toen was het ook een goed feestje! Ik heb me enorm vermaakt en het mooie van feesten op een schip is dat je altijd de 'ruwe zee' de schuld kunt geven als je eventjes je evenwicht verliest tijdens één van je pogingen om te dansen... De hutten zelf waren redelijk krap. De bedden lagen echter heerlijk en de douche was prima. Niet slecht...Zo'n cruiseschip! Erg leuke ervaring!

Op weg in de bus naar Sea battle zaten we met een groep vrienden voorin de bus (boven de chauffeur, soort van dubbeldekker). Een aantal vrienden besloten nog even de oogjes toe te doen, Edwin besloot echter een biertje open te trekken (zo rond 11uur 's ochtends). Mijn keuze licht ik verder niet toe, dat spreekt voor zich ;)

Eenmaal in Helsinki gingen we op de boot richting Tallinn. Dit duurde zo'n twee uurtjes en op de boot hebben we nog wat airhockey gedaan (zo'n tafel waar uit kleine gaatjes lucht komt om het schijfje zo goed als weerstandloos te maken), gaaf spel! Het schijfje vloog af en toe vrij hard van de tafel af, maar er zijn geen doden gevallen.

In Tallinn verwisselden we van boot en vaarden we naar Stockholm.Tijdens het varen konden wij natuurlijk lekker feesten en dat hebben we dan ook gedaan. In deze boot zat de discotheek en de karaokebar in de punt, dus hier schommelde het enorm. Erg grappig iedereen heen en weer te zien gaan en elkaar beet pakken. Aparte manier van feesten. Het was lekker laat geworden en de volgende morgen konden we er weer vroeg uit om de hele dag door Stockholm te lopen.

Lekker banjeren, veel gezien, foto's gemaakt en naar een museum geweest. Dit is een korte samenvatting van de trip in Stockholm. Hier en daar merkte je wat wrijving in de groep (wellicht van het weinig slaap) tijdens beslissingen over te voet gaan of de metro te pakken, maar het was al met al erg gezellig!

's Avonds na ons dagje in Stockholm vaarden we weer terug richting Tallinn. Wat feest betreft was het weer hetzelfde verhaal, alleen nu waren er ook nog een heleboel studenten uit Zweden meegekomen. De feesten waren voller en drukker, geweldig. Dit resulteerde in een nacht van 2 uur slaap, om vervolgens in Tallinn rond te neuzen. Hier kregen we een rondleiding door een jonge gids die best grappig kon vertellen. Na de tour besloten we maar te ontbijten bij de HESBurger. Het was inmiddels alweer ergens in de middag...

In Tallinn was de groep verspreid omdat men verschillende dingen wilde doen, dus we gingen ook verspreid de boot in. Edwin en ik besloten ergens in een soort barretje te zitten. We hadden mooi uitzicht naar voren over open zee, internet en drinken. Heerlijk even rustig op internet rondneuzen en zitten. Als je om je heen keek zag je overal studenten op bankjes, stoelen en op de grond liggen slapen. Moe van het vele feesten, het weinige slaap en de afgelegte kilometers in 2 mooie steden.

Sea battle overleven: Check!

anja

survival en genieten!!