Maaik goes Finternational!

Rusland: short skirts and high heels

Weer eens een update uit Finland!

Een paar weekjes geleden zat ik in Rusland! Veel van mijn vrienden waren al eerder naar St. Petersburg gegaan, maar op dat tijdstip kon ik niet. Gelukkig was er nog iemand die op dat tijdstip niet in de gelegenheid was om te gaan, dus ik ging samen met haar (Christine) via een reisorganisatie naar St. Petersburg.

We zouden vertrekken om 7:00 donderdag ochtend in Helsinki. Dat betekende dat wij om 5:00 de bus moesten hebben in Turku. We hadden twijfels om wel of niet te gaan slapen in de nacht van woensdag op donderdag. Uiteindelijk hebben we democratisch (unaniem) besloten de nacht door te trekken. Lekker gefeest met wat vrienden en rond een uur of3 gingen we naar onze kamers om even op te frissen en richting busstation te lopen. In de bus naar Helsinki was ik redelijk wakker en ik had er zin in! Helaas ging het in Helsinki een beetje mis. Het was glad, de bus had wat vertraging en we kwamen te laat bij de bus naar St.Petersburg aan. Sterker nog; we waren de laatste...Sorry mensen ;)

De bustrip naar St.Petersburg duurde zo'n 11uur. De eerste paar uurtjes van de reis had men ‘gereserveerd' om te slapen, daarna werd er een film gedraaid. Ik heb vrij weinig van de film meegekregen aangezien mijn ogen redelijk zwaar waren geworden en ik het nodig vond om ze eens goed van de binnenkant te bekijken. Dat heb ik ook veel gedaan in de bus! Veel korte periodes slaap van een half uurtje...De reis ging dan ook lekker snel.

Donderdagavond kwamen we aan in St.Petersburg en we checkten in in het hotel. Het was een mooi hotel, mooie kamer en een supermarkt ernaast. Daar hebben we later op de avond (supermarkt = 24uur open) maar een fles wijn gekocht om ons tripje St. Petersburg in te luiden. Maar eerst gingen we op zoek naar een restaurant om te eten. Na een tour door de stad zonder enige kaart kwamen we op een gegeven moment een mooi restaurant tegen en besloten we daar te eten. Na het eten was het al een uur of 23:00 en we waren beiden moe. Toch konden we het eenmaal terug in het hotel niet laten om de fles wijn open te trekken en nog een goede slaapmuts te nemen. Dat hebben we dan ook gedaan.


De volgende ochtend was het vroeg opstaan en ik moet bekennen dat ik niet meer capabel ben om de verdere St. Petersburg trip in chronologische volgorde te vertellen. We hebben in ieder geval op vrijdag enorm veel door de stad heen gebanjerd en hier en daar wat foto's gemaakt. Ook zijn we naar de Hermitage (een van 's werelds grootste musea) geweest. 's Avonds hadden we een limo tour. Dat hield in; 2 uur lang door de stad cruisen met een limo en champagne drinken. Een prima begin van ons avondje uit!

We lieten ons afzetten voor een club die ons aanbevolen werd. Eenmaal binnen werd er continu steengoede muziek gedraaid en we gingen goed los. De Russische vrouwen spraken geen woord Engels en ze waren, zoals het reisboekje al vermeldde, erg feministisch gekleed;) (De titel licht het al iets toe..) Iets wat mijn ogen niet erg vonden... Verder gebeurden er nog bizarre dingen in de club die ik wellicht een keer in een gesprek wil toelichten voor de geïnteresseerden ;)

De volgende dag zijn we nog naar het zwanenmeer geweest, de wereldberoemde balletvoorstelling. Christine wilde daar graag heen, maar achteraf had ik geen spijt dat ik meegegaan ben. Het was mooi om te zien en de muziek klonk erg goed. Al met al was het nog best indrukwekkend en ik heb een prima avond gehad! Verder hebben we nog een tour door de stad met een gids gedaan en nog een speciale tour over de tweede wereldoorlog (daar wilde ik graag heen). De tour over de tweede wereldoorlog vond ik erg interessant en we zijn nog in een museum geweest met allemaal spullen uit de oorlog.


Zondagochtend was het alweer tijd om terug te gaan. De busreis zelf was niet zo spannend, het tax-free inkopen op de grens was dan natuurlijk wel weer leuk. Oh ja, ik heb op de terugweg het smerigste toilet in m'n hele leven gespot, maar dat heeft geen verdere toelichting nodig en dat wens ik zo snel mogelijk weer te vergeten!

Afgelopen 2 weken ben ik 2 keer op een cruise geweest; die licht ik later weer toe. Nu is het tijd voor huiswerk! Say what?! Tsjah... moet ook gebeuren...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!