Maaik goes Finternational!

Turku, eerste dag op de uni

ZO, de eerste dag op school zit erop...

Gisteravond voor het eerst in m'n kamer geslapen. Het bed ligt wel ok, de douche is über! Die finnen hebben nog niet van waterbesparing gehoord, dus er komt een complete waterval uit de douchekop...heerlijk!

Vanochtend vroeg de wekker om met een groepje richting de faculteit te reizen. Dit is prima te doen met de bus. Aangekomen op de faculteit kregen we wat informatiepakketjes en werd er een introverhaal gehouden in een collegezaal. De collegezaal hier is 10000x beter dan die in Nederland. De stoelen zijn gewoon complete fauteuilles. Net een bioscoop, zo lekker zitten die dingen. Daar kunnen ze op de HU met die harde houten stoeltjes wel wat van leren.

Daarna kregen we een gratis lunch. Hier eten ze 's middags warm, en wij konden dan ook warm eten halen. Dit was prima te eten en verder waren er salad bars te vinden die we konden gebruiken. Net een buffet in een restaurant. Iemand van de HU zou dit eigenlijk moeten lezen...

Daarna hebben we een abbonnement op de bus in turku en een studentenkortingskaart op het hele OV gefixt. Vanavond staat een kroeg op de campusin de planning..Alweer een prima dagje in Turku...