Maaik goes Finternational!

Turku, een combinatie van universiteit en uitgaan.

Zo, inmiddels is de eerste 'schoolweek' voorbij en zit ik nu tegen het weekend aan.

Eergister heb ik voor het eerst leven gespot in mijn flatgebouw. Het was iemand die op weg was naar de gezamelijke keuken op de tweede verdieping. Iedereen gaat altijd naar de keuken van gebouw 3A omdat het daar altijd gezellig is, eergister bleek dat het in mijn gebouw ook kan! Eenmaal boven mocht ik mee eten en heb ik veel mensen ontmoet, waaronder 3 leukeduitse dames waarmee we opstap zijn gegaan.

Gister hadden we een tweede oriëntatiedag in een ander gebouw. Een splinternieuw gebouw en het was van binnen verschrikkelijk mooi. We begonnen in een gigantische collegezaal met wederom enorm lekkere stoeltjes en super vette tafeltjes (we hebben van de tafeltjes maar een kort filmpje gemaakt)... Echt, als iemand van de HU dit leest; beenruimte en zachte stoelenin collegezalenzijn echt lekker! Oh ja, doe er gelijk bekerhouders bij...

Tijdens de oriëntatiedag werd er een hoop verteld over de school, de campus en over Finland. Ook moest iedereen zich kort introduceren met zijn/haar naam, land, en hetgene dat hij/zij mist of zo leuk vind aan zijn/haar land. De Duitsers missen hun Duitse bier en oktoberfest gaan ze missen. De Fransen missen het lekkere Franse eten en de wijn en de Nederlanders missen het Nederlandse bier, de frikandellen speciaal en de watersport. Verder kregen we een citytour, we reden met de bus door de stad en er werd van alles over de stad verteld door een man die er kennelijk nogal wat vanaf wist... Ik vondde toer door de stad erginteressant. Eenmaal terug op de uni kregenwe avondeten. Na het avond eten zijn we naar huis gegaan. Daar was een korte pre-party in de keuken van 3A om vervolgens met een hele groep voornamelijk Duitse dames en Nederlandse heren uit te gaan.

Het uitgaan was zeer gezellig en geslaagd. Arie en ik waren met 4 Duitse meiden overgebleven (Geert en Edwin fietsen inmiddels het hele land af) en hadden een taxi genomen richting de campus. Daar zeiden we elkaar internationaal welterusten en ik stapte in bed. Een paar uurtjes later ging de wekker omdat we naar een oriëntatiedag moesten (alweer? -Ja, alweer).

De man die dat moest geven was ziek en we kregen een kort verhaaltje van een vervanger en binnen 15 minuten waren we weer op weg naar huis. Vanmiddag heb ik dan nog maar even geslapen, zodat ik er vanavond weer tegenaan kan.

Nog wat feitjes over Turku/Finland:

- Mensen zijn heel strikt en houden zich aan de regels. Door rood lopen als er niks aankomt doen ze niet.

- Finnen zijn een goede host en erg vriendelijk. Dat heeft Emmi ook bewezen

- Finnen kunnen over het algemeen zeer goed Engels

- Finnen roken veel en drinken veel koffie

- Finnen gaan 's avonds al vroeg uit. De finse manier(is mij verteld door een zeer aantrekkelijke Finse) van uitgaan is: thuis met vrienden rond 20.00 beginnen met biertjes, rond 21:00 met sterke / mixed drank om vervolgens rond 22;00 te vertrekken en zo rond 23;00 aan de shotjes. Tegen 0:00 zijn ze dronken...

- EK vrouwenvoetbal is in Finland. (Als Nederland en Duitsland in de finale staan, gaan we met deDuitse dames naar Helsinki voor de finale.)

Tot zover mijn verhaal, er staat ook wat nieuw beeldmateriaal op..

Näkemiin, Maaik

Reacties

Reacties

Huub

(zeer aantrekkelijke) Finse Dames, Duitse dames...
De dames lopen wel als een rode draad door jouw nieuwe finse bestaan heen. Blijkbaar heb jij jouw ogen ook niet in jouw broekzak zitten. Voor alle andere lezers: DIT WAS GEEN ONDERDEEL VAN DE OPVOEDING HAHA......

Kirsten

Pfoe volgens mij vermaak jij je daar wel met al die dames, haha! Maar het klinkt in ieder geval een stuk beter met al dat uitgaan, dan hier in Amerika.

In ieder geval nog heel veel plezier daar, maar volgens mij komt dat wel goed!

Chuck

Niks mis met Duitse dames uiteraard:D dus volgende Halte Beiers bier feest:P

Maar toch even vraagje: Dansen Finnen tijdens het uitgaan niet? Niet dat alleen maar drinken een probleem is (A)

Kollega Goose

Hmm bioscoopstoelen in de collegezaal.. Klinkt beter dan die units die ze hier collegebanken noemen.

Studeer je ook al werkelijk dingen daar? Gafe dingen? Ik heb een supergafe opdracht voor m'n bachelor eindonderzoek, maar dat vertel ik wel als je (eindelijk) weer eens op msn bent.

Aan de ene kant lijkt de Finse uitgaansstijl me wel okee, maar ik heb er één vraagteken bij. Hoe lang zijn ze dronken en hoe laat gaan ze dus weer naar huis? Want zoals je het nu schrijft het alsof ze maar heel kort in een club zijn en dat is zonde van de avond natuurlijk.

Wat vrouwen betreft, goed werk! (btw check sms, t was goed!!) Toch ben ik altijd wel van mening dat duitse dames iets vreemds hebben, maar ik zie graag middels extra beeldmateriaal ontkracht worden.
@Huub: Dit had wel een onderdeel moeten zijn van de opvoeding ;) Gelukkig waren er bro's om deze plicht op zich te nemen. :þ

Huub

@Goose: Om dat wiel uit te vinden had hij zijn vader niet nodig

Maupi Waupi Mo

Octoberfest hoef je niet te vieren in duitsland hè goose. Dat kan namelijk prima in België :D !! ( Brussel )

nou het klinkt in ieder geval goed. Zo kan je nog eens makkelijk colleges volgen van 2 uur. Wij hebben nu ruimte te kort en hebben nu ook hoor colleges in te krappe ruimtes.

Spatel!

Maupi Waupi Mo

O ja btw reactie op de rest.... Duits blijft Duits.....;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!